وبلاگ سنگچولیسم

وبلاگ سنگچولیسم

وبلاگ سنگچولیسم

وبلاگ سنگچولیسم

سرطان لب ها

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۳۳ ق.ظ

سرطان لب ها

خطرات سرطان ریه یکی دیگر از بیماری هایی است که اکثر مردان آلوده می شوند. اگر ما می خواهیم تعریف تعریف این نوع سرطان را تعریف کنیم، می توانیم به رشد یا تغییرات غیر طبیعی در سلول های دیسویود که لب ها را پوشش می دهند اشاره کنیم. این بیماری دارای علل زیادی است که بدون نیاز به هیچگونه امتیاز خطرناک افزایش می یابد. امروزه، این نوع سرطان را آسان تر از سایر سرطان ها تشخیص می دهد، که همچنین درصد درمان را افزایش می دهد.
علل سرطان ریه

1- مصرف دخانیات: مصرف دخانیات مانند سیگار، قارچ و قلیان یکی از عوامل خطر است که احتمال ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهد. عفونت های ویروسی: اگر چه به طور کامل ثابت نشده است، برخی تحقیقات نشان می دهد که یک ویروس به نام HPV یا یک ویروس پاپیلوم انسان خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهد. 3. کمبود برخی مواد مغذی: رژیم غذایی که سطح عناصر مانند آهن، اسید فولیک، سلنیوم و ویتامین A و E را افزایش می دهد، خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهد. 4. عدم رعایت بهداشت دهان: عدم رعایت بهداشت دهان و دندان (مانند مسواک زدن) باعث ایجاد سرطان لب و دهان می شود. 5. عوامل ژنتیکی: نژادهای آفریقایی و مردان بالای 40 سال بیشتر احتمال دارد که سرطان ریه ایجاد کنند. 6. مصرف الکل: مصرف الکل، خطر سرطان ریه را افزایش می دهد. 7. قرار گرفتن در معرض نور خورشید: افرادی که در معرض نور خورشید یا استفاده از نور مصنوعی و اشعه (مانند تخت های سولاریوم استفاده می شود برای برنزه شدن) مستعد ابتلا به سرطان ریه هستند. . این افراد همچنین سرطان پوست را توسعه می دهند.
سرطان لب و علائم آن

سرطان لب ها در شروع بیماری ممکن است بدون علامت باشد. هنگامی که علائم سرطان لیپوپروتئین رخ می دهد، شایع ترین علامت درد است که معمولا بهبود نمی یابد. در اغلب موارد، سرطان لوب از لب پایین شروع می شود و گسترش می یابد. سرطان لب ناشی از تغییرات غیر طبیعی یا رشد غیرطبیعی سلولهای دیسوییدی است که لب را پوشانده اند. - خونریزی از لب ها - تغییر ناحیه لب ها - افزایش گره های لنفاوی - ایجاد توده های روی لب ها - درد در لب ها - بی حسی و سوزش لب ها - تورم در فک و دهان - ایجاد منطقه ضخیم در لب ها - تغییر صدا - گلو درد و یا احساس که چیزی در گلو گیر کرده است
مرحله سرطان ریه

روچ I (I): اندازه سرطان بیش از 2 سانتی متر (حدود 1 اینچ) نیست و در گره های لنفاوی منطقه منتشر نمی شود. مرحله II (II): اندازه سرطان بیش از 2 سانتی متر و کمتر از 4 سانتیمتر (کمتر از 2 اینچ) است و به گره های لنفاوی منطقه آزاد نمی شود. مرحله III (III): می توان به عنوان یکی از موارد زیر اشاره کرد: - اندازه سرطان بیش از 4 سانتی متر است. سرطان ممکن است تا آنجا که ممکن است، اما سلول های سرطانی فقط در یک گره لنفاوی در همان گردن قرار دارند که سرطان وجود دارد. قطر گره لنفاوی آلوده به سرطان نباید بیش از 3 سانتی متر باشد (کمی بیش از یک اینچ) مرحله IV (IIV): هر یک از موارد زیر: سرطان به بافت های اطراف لب ها و حفره دهان آزاد می شود. گره های لنفاوی در این ناحیه ممکن است درگیر شوند یا خیر. سرطان می تواند هر اندازه باشد، اما به بیش از یک گره لنفاوی در همان طرف گردن یا گره های لنفاوی در هر دو طرف گردن یا هر گره لنفاوی که بیش از 6 سانتی متر است، گسترش می یابد. - سرطان به سایر نقاط بدن آزاد شده است.

  • صفا زارع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی